ایده تحول زا و آینده نگر دیگری از "دکتر تابش" اجرایی شد

شهرستان اردکان به لطف بهره گیری از پتانسیلهای قوی در عرصه های مختلف و همت مسئولانش ، راههای رشد و پیشرفت و ترقی را به سرعت طی می کند.
در این میان نماینده مردم شهرستان اردکان که چهار دوره متوالی است مورد اعتماد و انتخاب مردم قرار گرفته است،همه همت خود را معطوف تعالی اردکان کرده و در این راه با پشتکار،برنامه ریزی آینده نگرانه،تدبیر و پرهیز از ایجاد تنش،راه این توسعه را هموار می نماید.

با همت وی تاکنون پروژه های مهم اقتصادی،عمرانی،کشاورزی و فرهنگی مختلفی شکل گرفته که در این میان برخی پروژه ها که با دید وسیع و آینده نگر به مرحله اجرا درآمده است، در آینده نزدیک خود را نمایان خواهد ساخت.از جمله راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان(که در زمان تصویب،مناطق دیگری همچون میبد و ابرکوه نیز متقاضی بودند که نهایتا مورد تصویب قرار نگرفت)،پروژه مهم شهر الکترونیک اردکان و ......... که همه اینها در صورت اجرای یک مدیریت صحیح ،بزودی نقش اساسی در رفاه حال مردم ایفا خواهد نمود.
از جمله ایده هایی که بیش از یک سال است که با پیگیری نماینده مردم اردکان در حال انجام است،سهیم نمودن صنایع بزرگ شهرستان در پروژه تصفیه خانه فاضلاب اردکان است .بطوریکه وی سال پیش و هنگام آغاز عملیات اجرایی سخن از پیگیری این طرح آورد بطوریکه در خبرگزاری مهر این چنین بازتاب یافت:
" رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنین از تشکیل جلسه با صاحبان صنایع شهرستان برای پیش خرید حق انشعاب فاضلاب شهری اردکان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: از این طریق ضمن تامین مالی اجرای این پروژه عظیم، آب مورد نیاز صنایع نیز از پساب تصفیه شده فاضلاب تامین شود."

از طرفی پروژه احداث شبکه جمع اوری و تصفیه خانه فاضلاب اردکان در حدود یک دهه است که اغاز شده و با روند کنونی تخصیص بودجه ،شاید تا یک دهه دیگر نیز به طول بیانجامد و آن موقع تاسیسات احداث شده مستهلک و بلا استفاده می گردد.!
از اینرو نماینده مردم اردکان ،پیگیری مداومی نمود تا با تامین منابع مالی از سوی صنایع بزرگ شهرستان،هم احداث این تصفیه خانه تسریع گردد و هم از طرفی دیگر آب مورد نیاز صنایع از بخشی از پساب تصفیه خانه تامین گردد و استفاده از آب شرب در صنایع فولادی به حداقل برسد.
خوشبختانه پس از ماهها پیگیری طاقت فرسا و مذاکره و تشکیل جلسات متعدد با مقامات عالی رتبه کشوری، این پروژه دهها میلیارد تومانی،عصر دیروز به امضای شرکت آب و فاضلاب استان یزد و شرکت چادرملو رسید.
نکته جالب توجه اینکه دکتر تابش بعنوان پیگیر اصلی و نقش اول این طرح،در مراسم امضای تفاهم نامه حضور نداشت.قضیه به این ترتیب بوده که بدلیل جلسه مهمی در کمیسیون برنامه و بودجه و طولانی شدن جلسه ایشان، دیر به سمت جلسه حرکت می کنند و در راه نیز ترافیک تهران به این تاخیر می افزاید و علیرغم اینکه آقای ثمره هاشمی مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و حاضرین حدود دو ساعت جلسه را به تاخیر می اندازندیا به اصطلاح کش می دهند،نهایتا حضور دکتر تابش میسر نمی شود و با تماس تلفنی مشاور وزیر و همچنین مدیرعامل آبفای استان،ایشان به نوعی با مذاکره تلفنی در این مراسم و امضای تفاهم نامه مشارکت می کنند.
بر طبق مفاد این تفاهم نامه قرار است شبکه و تصفیه خانه فاضلاب اردکان ظرف مدت حدود سه سال به بهره برداری برسد و در ازای ان بخشی پساب فاضلاب برای تامین آب پروژه های فولادی مورد استفاده قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا